Voor ouders
Medezeggenschapsraad (MR)
Iedere school heeft een medezeggenschapsraad (MR). Dit is wettelijk bepaald. De MR helpt de school beter te besturen door de directie te adviseren. De directie van de school houdt de MR op de hoogte over belangrijke zaken van de school zoals financiën en onderwijs. In de MR zitten zowel ouders/verzorgers van de leerlingen als medewerkers van de school. De MR vergadert 6 keer per jaar.
We zijn hard op zoek naar nieuwe ouders/verzorgers die deel willen nemen aan de MR. Als u geïnteresseerd bent in lidmaatschap van de MR of een keer een vergadering bij wilt wonen, kunt u contact opnemen met de school via accentcapelle@cvoaccent.nl
Ouderraad
Vanaf het schooljaar 2025-2026 starten we de ontwikkeling van een oudderraad. Samen met ouders gaan we onderzoeken hoe we hier invulling aan gaan geven.
Via de ouderraad is het mogelijk zaken bespreekbaar te maken, die voor u als ouder van belang zijn voor het onderwijs aan uw kind en de onderwijsomgeving van uw kind. U kunt hierbij denken aan alle onderwerpen die het belang dienen van de leerlingen op Accent Praktijkonderwijs.
communicatie via een app
Wij communiceren via de Hoy app, zo blijft iedereen op de hoogte van ontwikkelingen in en rond de school.
Je kunt de Hoy app downloaden voor Google Play en voor Apple.
Social media
meer informatie
Veelgestelde vragen ouders
Is er een vertrouwenspersoon?
Ja zeker.
Wij vinden het belangrijk dat school een veilige plek is voor leerlingen en voor iedereen die binnen de school werkzaam is. Uitgebreide informatie staat op de pagina vertrouwenspersoon.
Wat is de klachtenprocedure?
Ook op onze school kan er iets misgaan. Daarom is er een klachtenregeling. Heeft u een probleem op school of loopt iets niet zoals u wilt? Neem dan eerst contact op met de mentor van uw zoon of dochter.
Als u een klacht heeft, nemen wij deze serieus. Als de mentor u niet naar tevredenheid heeft kunnen helpen, kunt u in de schoolgids van de locatie lezen wat de procedure is.
Blijkt afhandeling binnen de school niet mogelijk te zijn of is de afhandeling van de klacht niet naar tevredenheid, dan is er een klachtenregeling van CVO.
Heeft u klachten die te maken hebben met de examens, overgangsbeslissingen, schorsingen en/of verwijdering en u komt er na overleg met de school niet uit, dan kunt u meer informatie over het indienen van een formele klacht, een bezwaar of een beroep teruglezen in de Regeling bezwaar en beroep leerlingen 2025.
Wat is het ondersteuningsaanbod?
Naast de basisafspraken, biedt elke school extra ondersteuning. Sommige leerlingen hebben iets extra’s nodig om goed te kunnen leren en zich te ontwikkelen. Daarom kijkt élke school zorgvuldig wat een leerling nodig heeft. Als extra hulp nodig is, overlegt de school met de leerling en ouders/verzorgers wat de beste ondersteuning is en wie daarbij kan helpen.
Het ondersteuningsaanbod per locatie staat in de schoolprofielen onder de linkjes:
Ondersteuning Accent Capelle
Ondersteuning Accent Centrum
Ondersteuning Accent Delfshaven
Ondersteuning Accent Hoogvliet
Wat is het hoorrecht voor leerlingen?
Jaarlijks wordt het bredere ondersteuningsaanbod met de leerlingen besproken. De uitkomst hiervan wordt meegenomen in de jaarlijkse evaluatie van het ondersteuningsaanbod van de school.